Szabadság-híd

2016. november 21., hétfő

Mitől jó egy interim menedzser? (1. rész) Interim menedzser: olyan vezető, aki egy konkrét feladatra érkezik a céghez, és annak sikeres lezárása után távozik. Időtálló megoldást jelent egy átmeneti helyzetre.





A legkiválóbb interim menedzserek közös vonása, hogy korábbi pályaszakaszaikban jelentős eredményeket értek el vállalkozások alkalmazottaiként, és egyre nagyobb felelősségi kört kaptak vezetőként. Sokszorosan bizonyították rátermettségüket egy-egy iparágban vagy szakterületen. (Ugyanakkor remek interim menedzserek lehet az is, akik karrierje során többször is szakterületet vagy akár iparágat váltott, viszont őt nehezebb „eladni”, azaz elfogadtatni az ügyféllel, mert nem annyira egyértelmű, hogy miben profi.) 

Az ütős életrajz alap egy kiváló interim menedzsernél. Jellemzően nagy bizonytalanság közepette is komfortosan érzi magát és jól teljesít. Márpedig ez is meghatározó ennél a létformánál. Sohasem tudhatja, mikor és hol találja őt a következő megbízás, alig vagy egyáltalán nem ismeri a megbízó céges környezetét, mégis azt várják tőle, hogy rövid idő alatt mérhető kedvező változást produkáljon az adott cég működésében. Olyan csapattal kell mindezt megvalósítania, amelynek tagjait jellemzően nem ismeri: a közös ötletbörze a belépő, azután a team az interim menedzser irányításával nekivág a megvalósításnak. 

A jó fizikai és szellemi állapot is elengedhetetlen. Továbbá, ahhoz, hogy három- vagy hathavonta új megbízást vállalhasson, az interim menedzsernek megfelelő tartalékokkal is rendelkeznie kell, hiszen a feladatok általában nem közvetlenül követik egymást. A köztes időszakokat anyagilag is el kell viselnie. Amikor pedig beindul a munka, hetekig vagy akár hónapokig a bőröndjéből él hétfőtől péntekig.

Jellemzően jó interjúalany. Ez azért fontos, mert az interim menedzser kiválasztási folyamata rendszerint rövidebb, mint amikor fix állásra keres szakembert egy cég. A kiváló interim menedzser képes gyorsan feltérképezni, mi zajlik épp a vállalkozásnál, ahol dolgozni kezd. Elemez, megoldásokat vázol fel, azután az adott idő- és pénzkereten belül meg is valósítja őket a cég embereivel (ez a nagy különbség a tanácsadókhoz képest, akik a végrehajtásba már nem kapcsolódnak be).

Az interim szakma kiválóságaira jellemző még a magabiztosság: képesek „eladni” az ügyfeleknek az eredményeiket, és minden megbízást eredményesen tudnak lezárni. Ha kell, munkájuk egy részét külső cégeknek delegálják, de a munka dandárját nekik maguknak kell elvégezniük. A napidíjuk ugyan magasabb, mint a hozzájuk hasonló feladatokat ellátó vállalati kollégáik díjazása egy napra vetítve, de nekik tűrniük kell az interim életforma nehézségeit.


(Paul Clements cikke alapján)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése