Szabadság-híd

2017. január 2., hétfő

Csak pár percem van…

Egyelőre nincs rá igazán jó magyar kifejezés, jobbára ezt is angolul emlegetjük: elevator pitch. Mintha együtt szállnák be Fontos Emberrel a liftbe, és kapnánk rá egy-két percet, hogy megragadjuk a figyelmét. Mit és hogyan mondjunk neki? Hogyan viselkedjünk? Hatékony eladási technika ez, amely tervezhető és előre gyakorolható is. Összefoglaló a lényegről: mi teszi különlegessé a mi ajánlatunkat (annak tartalmától függetlenül).

Az elevator pitch ideális esetben nem hosszabb másfél percnél, vagyis ütős kiselőadás. Egy termék, szolgáltatás, projekt, vállalat, vagy akár a munkakereső személy legfontosabb tulajdonságait foglalja össze. Tömören, hatásosan. Képzeld el: állásinterjúra mész, és a lift előtt belefutsz az adott cég elnökébe. Na, amit neki mondasz, arról van most szó. 


Az állásinterjú is adásvételi szituáció, tehát nem kell pironkodni, hogy saját erényeinket fitogtatjuk az elevator pitchben. Ki lenne bolond a hiányosságait vagy gyengeségeit sorolni? Ugyanakkor muszáj őszintének lennünk, mert a tettetés árulkodó. Ez is egyfajta prezentáció, csak nem vetítünk hozzá állóképeket. Mindig a legfontosabb közlendővel kezdjük, és aszerint, hogy hallgatóságunk hogyan reagál, adagoljuk az információkat fordított fontossági sorrendben. Így bármikor félbeszakad a mondókánk (pl. mert megérkeztünk az irodaház tetejére), a lényeget már előtte elmondtuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése