Facebook, Google+, Linkedin, Pinterest, Twitter .... Mi az ami nekünk kell? Ami hasznos számunkra, karrierünk számára?
A fiatalabb generáció nagy része már online tölti ideje nagy részét, de nem csak ők, hanem az üzleti világ egyre több szereplője használja napi szinten a közösségi médiát. A marketingeseken kívül a felső vezetők, hr-esek, recruiterek is felfedezték a benne rejlő lehetőségeket.
De vajon ezek üzletileg ténylegesen hasznos eszközök vagy csak újabb lehetőségek figyelmünk szétszórására?
Vegyük sorra a főbb, nálunk népszerű oldalakat és azok jellemzőit.
Ami mindenkinek elsőre eszébe jut a social media hallatán: a Facebook.
- Több mint 1,2 milliárd felhasználó az egész világon.
- Kapcsolattartás, kapcsolatteremtés
- Lépéstartás a trendekkel
De vajon ez mennyire tud hatékony lenni? Az átlag felhasználó nem az üzleti oldalak miatt látogatja a facebookot, amely jelenleg maga sem segíti túlzottan a céges oldalak marketingjét (legalábbis nem ingyen ).
Érdekes Tény:
" Miközben a Facebookon posztjaiddal csak követőid 16-24 százalékát tudod elérni, a LinkedIne nincs ilyen korlátozás. Ha sikerült a megfelelő számú követőt szerezned, már csak a Te dolgod, hogy elmélyítsd a kapcsolatot."
Saját oldalunk az álláskeresés és önmenedzselés alapja lehet. Az üzleti oldalak pedig itt építenek cégkultúrát, hozzák közelebb a munkatársakat.
A jövőben a facebookon fogunk álláskeresni? Vagy továbbra is csak a szociális megnyilvánulások fóruma lesz, valami amit nézegethetünk unalmunkban? Várjuk a véleményeket!
A folytatásban Linkedin és újításai.
*idézet forrása: socialdaily